Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_τα φτερά




Κόντρα θα πάω τσι μοίρας μου όσο κι αν με πληγώνει
δε μου τα σπάει τα φτερά απλά τα δυναμώνει.


Την ανωτέρω μαντινάδα μου έστειλε αγαπημένη φίλη σε μια προσπάθεια εμψύχωσης και εγκαρτέρησης. Απ' αυτές τις προσπάθειες που όλοι κάνουμε τόσο για τους εαυτούς μας όσο και για τους οικείους και τους αγαπημένους μας, ιδιαιτέρως αυτή την εποχή της καταβύθισης και της τρέλας. 
Την ευχαριστώ πολύ και της στέλνω πίσω την αγάπη μου και το βαθύ μου νοιάξιμο για κείνη. 

Για τη μαντινάδα θέλω να πω, και ας νοήσει ο καθείς ό,τι δύναται.
Ωραία η μαντινάδα και ηρωική. Μου θυμίζει κάτι από τον Ζαρατούστρα του Νίτσε.
Εμψυχωτική.
Όμως εγώ δεν θέλω εμψύχωση, δεν θέλω ενίσχυση, δεν θέλω ενθάρρυνση (αλλού έγραφα επιπροσθέτως "δεν θέλω θεραπεία"). 
Όχι, κύριοι και κυρίες, δεν μου τα δυναμώνει εμένα τα φτερά η "μοίρα" μου.
Κι ας πάψει πια αυτό το "δυναμωτικό" παραμύθι.
Όχι, κυρίες και κύριοι, ο άνθρωπος είναι το πλέον ευάλωτο και απειλούμενο πλάσμα στον κόσμο. Περισσότερο από την χελώνα καρέτα - καρέτα, περισσότερο από τη φώκια μονάχους - μονάχους, περισσότερο από την πολική αρκούδα,  από κάποια σπάνια πεταλούδα στην Αφρική,  ακόμα και από τους πάγους της Ανταρτικής, ο άνθρωπος είναι το είδος που απειλείται με ολοκληρωτική εξαφάνιση. 
Έχουν βέβαια προηγηθεί άλλα όντα, ανάμεσα σ' αυτά και ο Θεός.
Η μεγάλη παρεξήγηση με τον άνθρωπο, είναι ότι τον έχουν πείσει για το αντίθετο.
Ότι είναι  - τάχα μου- δυνατός και κυρίαρχος του κόσμου.
Τρίχες είναι!!
Ενα όν είναι που χρειάζεται μεγάλη προσοχή και ιδιαίτερες συνθήκες θερμοκρασίας, υγρασίας, πίεσης, ηλιοφάνειας... για να μπορέσει να αναπτυχθεί και να ζήσει.
Διαφορετικά πεθαίνει ως άνθρωπος και ζει ως νεκρός.

Εμένα η μοίρα μού τα τσακίζει τα φτερά και δεν γεννώ άλλα.
Ένα ζευγάρι φτερά έχουμε όλοι. 
Τόσο περίπλοκα και τόσο αέρινα, τόσο πολύτιμα και τόσο σοφά, τόσο μεγαλειώδη : φτερά βραχίωνα, μικρά στέγαστρα, μεγάλα στέγαστρα, μεσαία στέγαστρα, κατευθυντήρια και πηδαλιώδη φτερά, αντίχειρα και  εσωτερικά...
Άπαξ και σπάσουνε σπάσαν, κι ας λένε οι μαντινάδες ότι θέλουνε. 
Και οι ειδικοί το ίδιο.
Ανάμεσα σε δυνατούς εγώ ας είμαι ο αδύναμος. 
Ανάμεσα σε αρτιμελείς εγώ ας είμαι ο σακάτης. 
Ανάμεσα σε αυτούς που πετάνε εγώ ας μένω καθηλωμένος στη γη. 
Τόσα και τόσα είδη έχουν εξαφανιστεί στην εξελικτική ιστορία του πλανήτη...
Τι ιστορία κι αυτή!!! 




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός